Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Candida Home Asli Yang Anda Patut Tahu

Pemulihan Candida Home Asli Yang Anda Patut Tahu

Candida adalah kulat yang biasanya wujud dalam badan kita, tetapi apabila ia replikasi terlalu banyak dan semakin tidak terkawal ia boleh menyebabkan penyakit yang dipanggil kandidiasis. Ini selalunya terjadi apabila badan kita tidak mempunyai "baik" bakteria yang menyimpan kulat dari overgrowing. Penyakit ini datang dengan sekumpulan gejala yang tidak menyenangkan dan ia boleh memberi kesan kepada lelaki dan perempuan. Ia juga boleh memberi kesan kepada pelbagai bahagian badan sekaligus. Apabila ia memberi kesan kepada mulut, ia boleh menghasilkan seriawan atau kudis putih. Pada wanita, ia juga boleh memberi kesan kepada kawasan vagina. Kadang-kadang jangkitan kulit juga boleh berlaku disebabkan oleh Candida. Gejala lain termasuk keletihan, sakit otot dan masalah gastrousus seperti loya, muntah-muntah atau cirit-birit. Berita baik adalah bahawa selagi kandidiasis kedapatan fasa awal, ia boleh dirawat dengan ubat rumah untuk Candida.

Salah satu rawatan rumah paling berkesan untuk Candida adalah yogurt. Seperti yang saya katakan, Candida disimpan di bawah kawalan oleh "baik" bakteria dalam badan kita. Jumlah yang tidak mencukupi bakteria ini menyebabkan pendaraban kulat, termasuk Candida. Antibiotik, kortikosteroid dan makanan yang kaya dengan gula mungkin menyebabkan pengurangan "baik" bakteria. Ini juga boleh didapati dalam yogurt, jadi mengambil seberapa banyak yang anda boleh. Pastikan ia kismis, tanpa gula tambahan dan anda juga boleh menggunakannya untuk memohon pada kulit yang terjejas oleh Candida atau di kawasan faraj.

Teh minyak pokok juga berkesan dalam memerangi Candida. Untuk kegunaan oral, hanya berkumur dua kali sehari dengan penyelesaian yang dibuat di dalam satu gelas air dan beberapa titik minyak pokok teh. Untuk kegunaan faraj, meletakkan beberapa titik minyak pada tampon steril dan memohon pada kawasan yang terjejas. Anda boleh melakukan perkara yang sama menggunakan penyelesaian yang diperbuat daripada air dan epal sider cuka. Ini mempunyai ciri-ciri antibakteria dan antikulat supaya ia sepatutnya mendapatkan anda menghilangkan Candida. Untuk berkumur, tambah dua sudu untuk satu cawan air dan untuk jangkitan faraj meletakkan satu sudu teh cuka untuk dua cawan air dan juga menambah ulas bawang putih. Mari penyelesaian berdiri selama beberapa jam dan kemudian menggunakannya untuk douching.

Ubat rumah untuk Candida yang terbaik untuk disertakan dengan perubahan dalam diet anda untuk berkesan menghapuskan jangkitan. Candida adalah makan dengan gula, jadi pengambilan gula yang tinggi akan membolehkan ia berkembang dan meniru. Mengurangkan jumlah gula yang anda makan setiap hari dan juga menghapuskan sepenuhnya daripada diet anda untuk seketika, jika boleh. Dengan cara ini Candida akan dilucutkan "makanan" dan rawatan rumah untuk Candida akan dapat melakukan kerja mereka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar