Kamis, 19 November 2015

Remedy Home Merawat UTI yang - Jus Cranberry Cari Apa Boleh Buat!

Remedy Home Merawat UTI yang - Jus Cranberry Cari Apa Boleh Buat!

Jika anda telah mengambil antibiotik untuk merawat UTI, tetapi tidak berpuas hati dengan keputusan itu, anda pasti akan mengalu-alukan idea ubat rumah untuk merawat UTI.

UTI adalah suatu keadaan di mana bakteria tertentu masuk ke dalam saluran kencing kerana satu sebab atau yang lain. Walaupun sudah ada bakteria membiak dan melekat diri kepada dinding atau lapisan sel saluran kencing, menyebabkan jangkitan. UTI biasanya tidak mengancam nyawa, tetapi ia cenderung untuk berulang, yang boleh agak menjengkelkan kerana ia biasanya hadir dengan sakit belakang, keinginan berterusan untuk kencing tetapi yang sebenarnya menghasilkan jumlah yang sangat kecil, perasaan terbakar apabila anda kencing, bau menyakitkan air kencing, dan demam. Walaupun anda tidak semestinya mengalami kesulitan ini (seperti sesetengah orang asimptomatik), anda tidak akan mahu doktor anda untuk meletakkan anda pada terapi antibiotik lagi.

Sebenarnya, terdapat satu cara anda boleh melawan UTI secara semula jadi, dan anda hanya perlu dua perkara asas di dapur anda - air dan jus kranberi. Cranberry telah mendapat cukup banyak faedah kerana banyak manfaat kesihatan. Sebagai kranberi dimuatkan dengan antioksidan, vitamin, dan proanthocyanidins, ramai juga boleh membuktikan yang menjadi ubat rumah yang berkesan untuk merawat UTI. Proanthocyanidins adalah bahan yang dengan fruktosa (gula semula jadi juga terdapat dalam cranberry) mewujudkan halangan perlindungan terhadap bakteria yang menyebabkan UTI. Cranberry juga mempunyai asid sitrik yang menjadikan alam sekitar ditanggung lagi untuk bakteria untuk berpegang kepada.

Jus kranberi tulen boleh didapati di pasaran. Ia adalah penting bahawa anda minum tulen dan tanpa gula kerana gula boleh mengurangkan potensi kranberi. Untuk memastikan jangkitan di teluk, anda perlu untuk turun tiga atau empat gelas sehari. Walau bagaimanapun, jika anda tidak boleh mengambil dalam rasa masam jus kranberi, cuba makanan tambahan kranberi, sebaliknya. Ini sudah tersedia di kedai-kedai kesihatan, malah doktor sendiri menetapkan ini kepada pesakit mereka.

Bersama-sama dengan jus kranberi, air adalah satu lagi ubat yang penting untuk UTI. Pergi luar yang disyorkan 8 gelas air sehari. Segelas air setiap jam akan anda menuju ke bilik air dengan kerap, tetapi tubuh anda memerlukan bahawa untuk mengusir toksin dan bahan-bahan yang tidak diingini daripada sistem anda.

Soda berkarbonat, kafein, makanan yang diproses, dan makanan yang kaya dengan gula adalah yang perlu dielakkan apabila anda mempunyai UTI kerana ini yang untuk merengsakan saluran kencing.

Untuk mengelakkan UTI, tidak tahan keinginan untuk kencing untuk masa yang lama. Jika anda perlu "pergi", berbuat demikian kerana memegangnya membebankan buah pinggang anda dan pundi kencing anda. Juga, membuat tabiat membasuh kemaluan anda dengan mencuci benda organik (mencairkan cuka organik di dalam air menjadikan mencuci sangat berkesan) terutamanya selepas hubungan seks. Memakai pakaian yang longgar ketika melakukan aktiviti-aktiviti berat, tidak berendam dalam tab mandi untuk masa yang lama, dan meningkatkan imuniti anda dengan makan makanan yang sihat semua bantuan untuk mengelakkan kejadian UTI.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar